Sütlü kakaolu Türk Kahvesi

22 Ocak 2016

Başkalarında veya internette gördüğüm tarifleri mutlaka denemeliyim ben. Yoksa uzaylıların beni kaçıracağını düşünüyorum. Kahvenin her çeşidine bayıldığımı itiraf etmeliyim, etmeliyim ki bu yazının anlamı daha da belli olsun :D Hele de Türk Kahvesi'ni! Elimden gelse fincanla değil kovayla içerim herhalde. Bir gün yine internet dünyasında birinde sütlü kakolu Türk Kahvesi tarifi gördüm. Kimde gördüğümü inanın hatırlamıyorum, yoksa gerçekten belirtmek isterdim. Sağlık olsun.



Gerekenler:
3 Türk Kahvesi fincanı süt
1 Türk kahvesi fincanı şu
2 çay kaşığı kakao (ben pasta yapımında kullanılanları kullandım, Nesquik tarzı kakao da denenebilir herhalde ama şekerini ona göre ayarlamak lazım)
1 tepeleme tatlı kaşığı Türk Kahvesi (o da sizin damak zevkinize kalmış, sert sevenler biraz daha fazla katabilir)
İsteğe göre şeker


Öncelikle sütü küçük bir tencerede kaynatıyoruz (ben sadece ısıtıyorum).
Su, kakao, Türk Kahvesi ve şeker cezvede normal Türk kahvesi yapar gibi pişirilir.


Bu karışım hazır olduğunda büyük bir fincana dökülür. 


Ardından ben sütün kaymağını aldıktan
ve bir de süzgeçten geçirdikten sonra (kaymağı oldum olası sevemedim, siz burayı atlayabilirsiniz de) üzerine ekliyorum. 


Ve oldu size sütlü kakaolu Türk Kahvesi.



Afiyet olsun! :D



4 yorum:

  1. Ay merak ettim deneyecegim :)

    YanıtlaSil
  2. Schokamokka denemeyi isteyipte ertelediğim bir tat. Türk kahvesi ile hic aklima gelmemişti güzelmiydi bari. Ayrica o kova ile icmek isteyen biri de bizim evde 😊 bir yudumda bitiyormus zira.

    YanıtlaSil