2016 hedeflerim

17 Ocak 2016


2015'i uğurlayalı haftalar oldu ama sevgili arkadaşım Yonca 2016 yılı için hedeflerimi sormuş. Ben
aslında pek takvimlere takılmam, o sebeple yeni yıldan pek de fazla beklentim yok ama elbette bir takım umutlarım var.









Yeni yıl hedeflerimin en büyüğü, birazdan listeleyeceğim hedefleri 1-2 ay sonra unutmamak :D






1. Daha fazla kitap.
Geçen yıl hedeflediğimin çok altında sayıda kitap okudum. Bunun için tabii ki geçerli sebeplerim vardı.

2. Kitaplığımda okunmayı bekleyen kitaplar okunmadan yeni kitap almamak.
Buna ben bile inanmadım ama en azından yeni kitap sayısını minimuma indirmek istiyorum.

3. Tembelliğe bir son vermek.
Geçen yıldan beri aşırı derecede tembel olmaya başladım. Bunun dezavantajlarını yaşamın her alanında yaşamadan kurtulmalı.

4. Sağlıklı yaşamak.
Bunun başında sağlıklı beslenmek ve bir takım kötü alışkanlıklardan vazgeçmek - en azından onları da minimuma indirmek - istiyorum. Hayata bir defa geliyoruz ve kendimize iyi davranmalıyız. Her şeyin başı sıhhat.

5. Sırf başkalarının hatırına canımı sıkan, moralimi bozan ve her türlü anlayışıma ters insanları tolere etmemek.
Gercekten çok sıkıldım bu tip insanlardan. Bir takım insanî iliskiler sebebiyle yaşamımızda varlığını sürdüren bu insanlara sınırlarını bildirmek istiyorum artık. Her zaman empati kurmaya, iyi niyetli olmaya gayret ediyorum fakat kendimizi kandırmayalım, böyle yapsak bile bu insanlar asla kiymetini bilmeyecekler. Ve evet, hiç birimiz iyilik meleği değiliz.

6. Nefret ettiğim ütüyle barışmak.
Gülüyorum. Ütü yapmaktan gerçekten nefret ediyorum ve huyumuz kurusun bizim ev halkının kıyafet tarzı ütülenmesi mecbur olan parçalardan oluşuyor.

7. Nankör arkadaşlardan uzak durmak, güzel dostlukları daha da fazla önemsemek.
2015'de alışkın olduğum gibi bir arkadaş kazığı daha yedim. Gerçekten önemsediğim, iyi ve kötü gününde yanında olmaya çalıştığım bir zat beni çok büyül bir hayal kırıklığına uğrattı. Bu benim gercek dostlukları daha fazla önemsememe sebep oldu. 2016'da gercek dostlara daha çok değer, daha çok vakit ayırmak istiyorum.

8. Para biriktirmek.
Sebebi bir sonraki şıkta.

9. Seyahat etmek, yeni kentler, yeni yerler keşfetmek.
Bunun için en başta vakit, sonra da para lazım.

10. Kendimize daha fazla verimli vakit ayırmak.
Buna TV karşısında birlikte geçirilen zamanlar dahil değil elbette. Bir yürüyüş bile olsa daha verimlidir.

Huzurla kalin.



2 yorum:

  1. Katildigin icin tesekkürler Seda, güzel bir yazi olmus yalniz 2.madde bana pek bir ütopik geldi :) Sana bu maddeyi uygulamada kolay gelsin diyorum.

    YanıtlaSil
  2. Simdiden basaramadim zaten bosver :D

    YanıtlaSil