Gabriel Garcia Marquez - Benim Hüzünlü Orospularım

20 Mayıs 2016

'Benim Hüzünlü Orospularım' kitabıni Amerika'dan canım Yoncam yolladı bana. O anki sevinç ve hevesle okuduğum kitabı kısa süreliğine rafa kaldırdım ve Marquez'i okumaya başladım.




Özellikle şu günlerde kendi kendime sürekli 'Ne güzel dostluklar biriktirebilmişim, şükürler olsun. Muhabbetimiz daim olsun.' diyorum. 



Kitapta Marquez, aşk, yaşlılık ve yaşamın anlamını konu eden bir hikaye anlatıyor.

90. yaş günü sebebiyle yaşamı boyunca kadinlarla sadece para karşılığı sevişmiş olan adam kendine genelevde henüz 14 yaşında bakire bir kızla bir gece 'armağan' eder. O gece ve takip eden bir çok gece de adeta büyülenmişcesine uyuyan kızı izlemekle yetinir ve hayatında ilk defa birine karşı aşk duyar. 

Kitap bana göre hem melankoli ve mizah hem de bilgelik ve şefkatle dolu. Dünya Edebiyatı'nda merkezi yeri olan 'yaşlı adam ve genç kız' konusuna kendi tarzıyla katkıda bulunmuş Marquez. 

Kitap inceliği nedeniyle 2 saatte okunabilir. Günlük telaşlar arasına sıkıştırılabilecek küçük kaçamaklar için birebir adeta :P


2 yorum: