Bahar Okuma Şenliği'nde ilk yarı

9 Mayıs 2016

Bakıyorum ki son dönemde sadece şenlik listem ve raporlarımı yazar olmuşum maalesef. Son 2 aydır bir ev koşuşturmasına girdik ki sormayın. Ev bakmalarımız, pazarlıklarımız, emlakçıyla tartışmalarımız, koşuşturmalarımız sonuç verdi ve yakında kendi evimize taşınıyoruz (Tehlikenin farkında mısınız? Yeniden taşınmalar, tadilat çalışmaları, mutfaksız beklemeler....). Hal böyle olunca kalan boş vakitlerimi sadece kitap okumaya ayırdım ve buraları ihmal ettim. Ama önümüzdeki günlerde son okuduğum kitapları yavaş yavaş yorumlamayı planlıyorum :-)




Zaman ne çabuk geçiyor. Ben daha yeni yeni 2016 yazmaya alışmışken bir de baktım ki bahar mevsimini yarılamışız bile.
Bu da aynı zamanda pinucciasbooks'un artık gelenekselleşmiş Okuma Şenliği'nde bir ilk yarıyı daha devirdiğimiz anlamına geliyor.

Önceki şenliklere göre benim için daha verimli bir şenlik oldu. Bir takım koşuşturmalar sebebiyle kitaplarıma istediğim kadar vakit ayırmakta zorlanıyordum maalesef. Şu dönemde ise kısmen daha rahatım, daha sakinim. Kendimi kitapların dünyasına daha çok kaptırabiliyorum. Taşınma işini hızlandırmadan ne kadar çok okursam iyidir :)

Şenlik ilk yarısında 14 kitap ve 4247 sayfa okumuşum. Verimli geçtiği hissine kapılmamın bir nedeni de kitaplığımda aylardır bekleyen klasiklerin bir kısmını okumuş olmamdır.
Kategorileriyle okuduğum kitaplar ise şöyle:


5. Kategori (10 puan): Evde okunmayı bekleyen veya elinizde olmasa da okumak isteyeceğin 10 kitaptan kurayla belirleyeceğin bir kitap.
Sabahattin Ali - Kuyucakl
ı Yusuf, YKY, 222 sayfa. 

6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Vladimir Nabokov - Lolita, Rowohlt Verlag, 446 sayfa. 

7. Kategori (10 puan): "Kadın" temalı bir kitap.

Mina Urgan - Bir Dinozorun An
ıları, Yapı Kredi Yayınları, 360 sayfa. 

8. Kategori (10 puan): İşlenen suçun cinayet olmadığı polisiye/gerilim türünde bir kitap.

Agatha Christie - Frankfurt Yolcusu, Alt
ın Kitaplar, 320 sayfa. 

10. Kategori (10 puan): Normalde okumayacağınız veya uzak duracağınız türde bir kitap.
Canan Tan - Ah benim karım! Ah benim kocam!, Doğan Kitap, 152 sayfa. 

12. Kategori (10 puan): Kitap Ağacı'nın aylık kitaplarından veya herhangi bir Kitap Ağacı Kulübü tarafından Bahar Okuma Şenliği sırasında okunacak bir kitap.
Irvin D. Yalom - Und Nietzsche weinte (Nietzsche Ağladığında), Goldmann Verlag, 448 sayfa. 
(Kitap Ağacı Mayıs kitabı)

13. Kategori (10 puan): Basılı tek bir kitabı olan bir yazardan bir kitap.
Emily Bronte - U
ğultulu Tepeler (Die Sturmhöhe), Insel Verlag, 454 sayfa. 

17. Kategori (10 puan): Kendi ülkesinde yaşamayan / yaşamamış bir yazardan bir kitap.

Aldous Huxley - Cesur Yeni Dünya (Schöne neue Welt), Fischer Verlag, 253 sayfa. 

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): Kapağındaki baskın rengin kırmızı ve mavi ve yeşil olduğu birer kitap. (Her renkten bir kitap okumanız gerekiyor).
Yeşil: Alper Canıgüz - Alper Kamu Cehennem Çiçeği, April Yayıncılık, 223 sayfa. 

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Emrullah Alp - İçimden Hiçime, Sokak Kitapları Yayıncılık, 156 sayfa. 

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.
Tema: Polisiye
Sir Arthur Conan Doyle - Kızıl Saclılar Kulübü (Der Klub der Rothaarigen), Delphin Verlag, 335 sayfa. 
Ahmet Ümit - Patasana, Doğan Kitap, 404 sayfa. 
Agatha Christie - Büyük Dörtler, Altn Kitaplar, 223 sayfa. 
Agatha Christie - Mord auf dem Golfplatz (Dersimiz Cinayet), Fischer Verlag, 251 sayfa. 

Puan Hesaplama
14 kitap okuduğum için:
14*10 = 140
4247 sayfa okunduğu için 42 puan
22. kategori tamamlandığı için ekstra 40 puan

140+42+40 = 222 puan







1 yorum: